Etiketter

, , , ,


Inget nytt på USA fronten ännu…
Åh jag vill så gärna bara kunna säga att jag fått värdfamilj och veta vart i USA jag kommer spendera 10 månader.. I utbytesgruppen på facebook är det praktiskt taget varje dag som någon skriver att man fått en placering och det vill jag också kunna skriva och sen nörda sönder google för att hitta all information som bara finns om delstaten, staden och skolan som man kommer gå på. Men det är än så länge bara mars så jag får väl försöka att inte tänka på det så mycket vilket känns omöjligt just nu. Jag vet dock att det kommer vara värt väntan men jag hoppas att jag får familj och avresedatum innan sommaren så blir det lättare med sommarjobbet. Jag vet ju inte hur länge jag kan jobba augusti men förhoppningsvis 1-2 veckor så får jag även pengar i september.

Jag räknade ut att det inte alls är långt kvar nu, det är snart 4 månader till augusti och första gruppen åker 25 juli så det är alltså snart 4 månader tills dom åker!! Aahhh jag är både taggad till 100 men ju mindre månader det blir desto mer nervös blir jag, tänk att jag liksom ska vara utan min älskade familj i 10 MÅNADER! :O Helt sjukt!! Men jag ångrar ingenting för mitt utbytesår är något jag sett fram emot sedan jag var 11 år och nu är det snart här och jag är så nyfiken på hur det kommer bli. Vilka kommer jag umgås med? Vilka ämnen kommer jag läsa? Vad kommer jag göra på fritiden? Hur mycket kommer jag gå upp? Är så nyfiken!!

Har glömt att säga att den 4 april så har jag och några fler tjejer i facebook gruppen bestämt en träff i Göteborg. Det är några jag har träffat som ska vara med som till exempel Fanny, Elin och Matilda så det är några kända ansikten. Jag och Elin ska försöka fixa så att vi inte behöver gå på sista lektionen och det tror jag vi kommer lyckas med för vi har svenska sista lektionen på fredagar och vår lärare tror väldigt mycket på eget ansvar så förhoppningsvis får vi en uppgift som vi kan göra hemma. Det kommer i alla fall bli jättekul att träffa alla och bara prata ut om utbytesåret.

Det var allt jag hade att säga just nu, så ha det bra och jag lovar att försöka göra inlägg lite oftare!

hej hej1 hej hej2 hej hej3 hej hej4 hej hej5

lkdh

