Etiketter

, , , , , ,


Som jag skrev igår så har jag då äntligen fått placering och det är så otroligt skönt att få veta vilken skola man ska gå på, hur familjen ser ut, omgivningen och när man ska åka! Jag hade egentligen tänk att skriva mer om min placering igår kväll men jag ville helst prata med familjen först och se så att de var okej med att jag skriver om dom och lägger ut lite bilder på huset och sånt.

Det jag trodde skulle vara en helt vanlig dag visade sig vara en utav dom bästa jag haft, vi började inte skolan förens 10.40 och då skulle vi ha balett i 1 timme och 20 minuter och jag brukar alltid ha med mig telefonen till lektionerna men igår så glömde jag den i skåpet… Efter att lektionen var slut gick vi alla till våra skåp och lämnade dansskor och då hämtade jag min telefon men jag kollade inte på den förens vi satt i matsalen och åt. När jag kollade på min telefon så fick jag se att jag hade ett missat samtal från explorius!!! och jag fick panik, blev helt skakig och ögonen blev lite vattniga. Jag bara reste mig upp och gick till bort till där Elin satt och bara visade min telefon och så skyndade vi oss ut ut matsalen så att jag kunde ringa upp men när jag ringde så var de på lunch och skulle inte vara tillbaka förens klockan 1 så jag fick lite smått panik, jag ville ju veta vad de ville. Jag kände ju på mig att det var om att jag fått placering men jag försökte ändå att förbereda mig på att det inte var de så att jag inte skulle bli besviken om det faktiskt var om något. Väntan på att deras lunch skulle ta slut var rena tortyren men sen så äntligen ringde Jonatan upp och berättade att jag fått en placering i en stad som heter Fort Lupton som ligger cirka 20 minuter från Denver, Colorado. Efter att han lagt på gick jag in i klassrummet och berättade då för Elin och Ewelina att jag skulle till Colorado och så gick vi in på min mail för att kolla på all information jag fått, men jag ville även ringa min mamma så medans de googlade min skola och kollade på bilderna jag fått ringde jag mamma och berättade allt. Hon började nästan gråta när jag berättade när jag skulle åka, alltså 29 Juli!!! och det är exakt 3 månader idag!!

Min familj kommer då bestå utav min värdmamma Wenona som är hemmafru, min värdpappa heter James men kallas tydligen för Burt och han är typ någon slags chef på en byggfirma och sen kommer jag även få en värdbror som heter Kayleb och han är 10 år, jag kommer alltså få en lillebror!! :D. Familjen har 3 hundar, som heter Marley, Bear och Rascal sen har de två katter som heter Pauz och Steel och sen har de även en orm som heter Lizzie :O är väldigt nervös att bo i samma hus som en orm men det kommer säkert gå bra, enligt min värdmamma så är hon jättesnäll. De gillar att resa, kolla på amerikansk fotboll, matte och vetenskap. Jag kommer även få bo tillsammans med en annan utbytesstudent från Spanien, han heter Jose och är 15 år. Först var jag lite tveksam till att bo med en annan utbytesstudent men nu känner jag att det bara kommer bli kul, jag kommer alltså att ha två bröder 😀 .                                                                                                                                      Min skola heter Weld Central High School och där går det cirka 500 elever så det är en liten skola. Den verkar riktigt bra och jag är taggad över att gå där.

Jag är supernöjd med min placering och nu vill jag bara åka och träffa min värdfamilj och börja i skolan!!!

Jag ville lägga upp bilder på hur huset ser ut men jag fick inte till de tyvärr 😦

Här är i alla fall min skola

WCHS

Skolans maskot typ 🙂

WCHS3

WCHS2

 

Naturbild i Colorado och Denver

 

 

TJOHO2TJOHO4

Flagga och karta

TJOHO3 TJOHO

 

lkdh

 

