Etiketter

, , , , , ,


Jag vet att varit riktig dålig på att uppdatera bloggen och jag kan inte använda ursäkten att jag inte haft något att skriva om för det har jag ju faktiskt. Jag har dock haft fullt upp med jobb och skola, vi har haft nationella prov men nu är det bara mattedelen kvar så det har äntligen lugnat ner sig nu. Jag har även varit ledig nu i helgen och det har varit underbart!

Jag fick för ett par veckor sedan min placering och jag har pratat väldigt mycket med min värdmamma! Jag är så otroligt nöjd med min placering och även om jag inte träffat dem så känner jag mig redan som en i familjen. Min värdmamma pratar alltid om vad vi ska hitta på under mitt år och att hon ser fram emot att ha en dotter och få bo med en tjej i huset eftersom att det bara är hon, Kayleb och hennes man just nu så jag känner mig verkligen välkommen. Jag har nördat skolans hemsida också, och de har ju ett cheerleading lag som jag verkligen skulle vilja vara med i så jag har tänkt att skicka i väg ett mejl till skolan och fråga om det finns någon möjlighet om att få prova på i höst eftersom de flesta har uttagning på våren eller på sommaren innan skolan börjar. Jag frågade då min värdmamma om vem hon tycker är bäst att mejla och då sa hon att hon kunde åka och snacka med cheerleading tränaren!! 😀 Hon är så underbart snäll.

Jag och min mamma skypade även med min värdmamma i lördags, Kayleb var med i bakgrundet och min värdpappa var lite blyg tror jag för han stod bakom datan så han inte syntes, det gjorde även min pappa så de två är nog lite lika i sättet tror jag haha 😀 . Vi pratade om huset, skolan, mitt rum som de håller på och målar om (de ska vara en rosa vägg och resten ska vara ljuslila 😀 ), vi pratade även om lite sport och en massa annat. Samtalet blev inte så långt och det vara några pinsamma tystnader för det var väldigt dålig täckning så det var svårt att höra vad som de sa ibland. Men det var riktigt kul att skypa med dom! 😀

Jag var även på sista avresemötet i söndags och jag hade hört det mesta eftersom att jag varit på alla tidigare möten men det var även lite ny information som till exempel infon om visum och försäkringar. Det var även tidigare utbytesstudenter där som berättade om deras år så man fick en massa rolig och ny information av dom också. I slutet så fick vi studenter samlas i en grupp med de tidigare utbytesstudenterna och ställa frågor som vi kanske inte ville att våra föräldrar skulle höra och föräldrarna fick ställa frågor till ledarna som de kanske inte ville att vi ska höra. Det var även kul att träffa några utav tjejerna som var med på utbytesträffen i skee också, plus att en utav dom har fått placering i Fort Collins, Colorado som ligger typ ca en timme från min stad!!! 😀 Vem vet, vi kanske kommer träffas någon gång under året, det hade varit riktigt kul!

Aja det var allt för nu, men det kommer garanterat ett nytt inlägg nu i veckan så håll utkik! 😀

Denver Denver2 Denver3 Denver4 Denver5 Denver6

 

lkdh

