Hej hej!

Jag hade fullt upp förra veckan med skola och jobb så jag hade inte direkt tid att blogga. Jag kommer inte kunna göra något inlägg förens till helgen efter det här på grund av att jag tyvärr måste lämna in min älskade data till skolan i morgon 😥 …. Väldigt sorgligt… Så jag kommer inte ha någon data förens på torsdag för min andra data är hemma i Strömstad..

Men i alla fall så tänkte jag meddela er om att idag 9/6 (även fast klockan är över tolv så är det forfarande nionde idag för jag har ej gott och lagt mig än xD ) så är det endast 50 DAGAR tills jag åker !!!!! :O Jag har inte riktigt bestämt mig om hur jag ska känna över detta, jag menar jag är taggad till 10000000000000 över att åka till USA i 10 månader och att få träffa min värdfamilj men det är ju så snart. Detta är något jag velat sedan jag gick i 5an och det har ju bara varit en dröm men nu är det verkligt och jag kan inte fatta att jag kommer göra detta! Det är så sjukt ändå, jag ska åka till ett annat land där de talar ett annat språk, få gå på high school som är något man bara fått sett på film och jag kommer att bo hos en främmande familj (som verkar helt underbara), asså fattar ni? Detta händer verkligen! Gaaaahh!! 😀 😀 😀 Jag är så sjukt taggad men jag har även ångest över att åka och inte för att något av de som jag nämnde tidigare är läskigt utav för att jag snart kommer behöva säga hejdå till min älskade familj och mina vänner.. Det är det jag har ångest över.. När detta bara var en dröm så trodde jag helt ärligt att det inte skulle bli svårt att säga hejdå till alla men ju närmare mitt avresedatum kommer desto svårare blir det! Jag intalar mig själv att det faktiskt bara är 10 månader jag kommer vara borta och att allt jag kommer uppleva är värt de!!

Jag och Elin har påbörjat våran gemensamma present till våra familjer där vi kommer ha 12 kapitel (ett för varje månad) och skriva om en tradition eller en typiskt svensk sak som vi har och även ha med ett eller två recept som är typiskt att äta i Sverige som till exempel kalops 😀 Jag tror det kommer bli bra faktiskt!! Jag ska även köpa typ en hockey eller fotbollströja till min vbror och vpappa och till min vmamma så ska jag köpa antingen en tröja som det står koster på (dom är rikigt fina) eller något som har med koster att göra. Problemet med att köpa kläder är storlekarna, jag kan ju fråga om min vpappa och vbrors storlek men om jag frågar om hennes så kommer hon ju fatta att jag ska köpa något klädaktigt till henne också… Jag får väl chansa helt enkelt 😀 .

Jag har inte direkt något mer att skriva om, jag ska försöka komma med en inlägg i helgen också! 😀

Ha de bäst! 😀

bild

 

lkdh

