Skärmavbild 2014-07-01 kl. 21.02.12

 

Hej hej!

Det där med att vela fram och tillbaka kommer jag ihåg som om att det var igår men jag tänker hjälpa dig så gott jag kan! 😀

Jag har valt Explorius pga. att det är en liten organisation för då blir det mer personligt och man får bättre kontakt med kontoret känns det som.

Bättre miljö och att hjälpa de fattiga är något som Explorius tror stark på. De planterar 50 träd för varje utbytesstudent som åker för att kompensera för CO2-utsläppen som genereras av flygresorna och för varje utbytesstudent som bestämmer sig för att åka garanteras ett skolår med både böcker och uniform för en afrikansk elev.

Explorius är även en organisation som jag hört minst skräckhistorier från så det gjorde valet lättare för mig 😀 .

Det är på grund utav dessa orsaker som jag räknat upp som gjorde så att jag valde Explorius.

Hoppas att jag varit till någon hjälp! 😀

 

lkdh

 

 

