Etiketter

, , , , , , ,


Hello!

Jag fick ju åkt till Stockholm förra veckan på tisdagen för att shoppa lite och ta det lugnt men framför allt så åkte jag ju dit för att jag skulle till ambassaden halv 9 på morgonen på onsdagen. Tisdagen bestod i alla fall av att stå upp tidigt (alltså riktigt tidigt!! :O halv 6 stod jag upp! :O ) för att åka tåg 6.40 mot Stockholm, vi var framme cirka kvart i 1 och då gick vi direkt till hotellet för att lämna våra saker. Vi drog ut på stan och och den första affären vi var inne i var Designtorget och där hittade jag två par kökshanddukar och en bok som heter Sweden och den hade lite historia i sig och lite recept, roligt fakta och sånt om oss svenskar och den var givetvis på engelska. Jag fick då köpt mina första presenter till familjen och ett tips är så kökshanddukar för de har tydligen inte öglor på sina i USA så de kan inte hänga upp dom så det tycker amerikanarna är käckt att få! 😀 Efter de så gick vi i en massa affärer och shoppade lite, hittade två par linnen och ett par vinröda Converse! 😀 När klockan var 4 så var jag och mamma helt slut, så vi gick till en resturang och käkade riktigt god mat och efter de gick vi till 7eleven och köpte lite sötsaker och sedan gick vi till hotellet och myste på hotellrummet tills vi somnade.

Vi var uppe med tuppen dagen efter också, halv 6 satte jag klockan på för vi skulle hinna göra oss i ordning innan det var dags att gå ner och käka hotellfrukost halv 7 för vi hade beställt taxi till kvart över 7 och vi ville inte stressa i oss maten. Vi kom till ambassaden halv 8, en timme innan min tid för det tar ett tag tills man kommer in i byggnaden för de är en väldigt lång kö så det gäller att vara där tidigt. Det tog cirka 50 minuter tills jag kom in i byggnaden och jag får så himla nervös för man fick inte ha med sig en förälder eller kompis in så jag var själv! :O När jag kom in så fick jag ta en nummerlapp och jag hade 2 så det gick snabbt innan det var min tur och då skulle man lämna in alla papper, bilden man tagit och sitt pass. Efter de fick man vänta tills de ropade upp ens namn och då var det dags för att ta fingeravtryck och sedan fick man gå tillbaka till sin plats och vänta tills de ropade upp ens namn för intervjun. Intervjun för mig bestod av att de frågade var jag hamnat och vad min skola hette och var den låg, sen frågade de var min värdfamilj hette i efternamn och sen var det klart. Jag var klar vid 9 och då åkte jag min mamma som väntat utomhus tillbaka till hotellet och där sov jag i två timmar och sedan gick vi till stan för ännu en shoppingdag. Jag och mamma gick i ett par butiker men sen splittrades vi för då hade Elin (som också åker till USA i år och som gick i min klass) hört av sig för hon var också  i Stockholm den dan för även hon hade tid hos ambassadens den morgonen. Vi hade bestämt några dagar tidigare att vi skulle mötas upp för att gå på Lagerhaus och köpa lite saker till våra värdfamiljer som en osthyvel och dl-mått men vi skulle även köpa var sitt fotoalbum som vi ska ha till våran egna bok om Sverige. Vi gick även till Designhuset för Elin ville också köpa Sweden boken. Vi sa hejdå efter de och jag mötte upp mamma och då gick vi till Brandy Melville och där hittade jag två toppar, en klänning och en kofta. Efter detta gick vi och åt och sedan drog vi till hotellet och hämtade våra saker för att sedan dra till tågstationen och åka tåg i 6 timmar.

Min Stockholmresa var otroligt mysig och rolig men den var även väldigt utmattande, jag var uppe med tuppen båda dagarna och gick en hel del men det var de värt! 😀

Det var allt för idag! vi hörs! 😀

Tog inte så många bilder men är här de jag tog! 😀

bild

P1010329

P1010332

Min fina mamma! ❤

P1000004

Världens bästa vän Wille! ❤ (ej nytagen)

 

lkdh

