Hej!

Idag har vi alltså haft freeday och det var riktigt kul, vi fick göra precis vad vi ville mellan 9-18. Jag gick med två andra tjejer, Lovisa och Maria heter dom vi ville till samma saker och göra samma saker så det var inget tjafs om vart vi skulle gå och göra. Det första vi gjorde var att gå in på Michael Kors där jag köpte en väska och en plånbok efter de så bestämde vi oss för att åka till Top of the Rock, alltså toppen på Rockefeller Center vilket är den bästa utsikten i hela NY. Många tror att det är Empire som har bäst men enligt vår guide igår så stämde det inte. Det kostar 29 dollar för att ta sig upp till toppen så det var ett ganska okej pris, det är mycket dyrare att ta sig upp i Empire plus att det kostar extra att ta sig ända upp medans det bara är en kostnad på Rockefeller. Detta rekommenderar jag starkt, gör detta istället för Empire, jag har varit uppe i båda och Rockefeller var så mycket bättre plus att det är mindre kö! Efter att vi varit Top of the Rock så gick vi in i St Patrick’s Church för att kolla hur den såg ut, dock så håller de på att reparera den så det var en massa byggnadsställningar inne i kyrkan överallt så man såg inte så mycket. Jag och Lovisa tände ett ljus var, det är något man ofta sett på film och sånt. Jag tände i alla fall mitt ljus för min fina mormor som gick bort för några månader sedan ❤ . Efter detta så gick vi lite i affärer som H&M, Zara, Hollister, Apple och en massa annat som till exempel USA’s eller världens (kommer inte ihåg vilket) största leksaksaffär. Jag köpte en ny olåst telefon idag också och jag skaffade även ett amerikanskt kontantkort på At&t med fri surf, fria sms och fria samtal för endast 60 dollar i månaden. Vi gick även in i de klassiska affärerna som Victoria’s secret, Macy’s och Forever 21. Jag köpte dock inget annat än väska, plånbok, kontantkort och mobil för min väska väger väldigt mycket så jag får shoppa i Denver istället.

Det var allt jag hade att säga idag, nu ska jag sova för i morgon ska jag upp tidigt för då ska vi åka till Six Flags (en nöjespark), hoppas alla ni där hemma har de bra! <3.

IMG_1219 IMG_1220 IMG_1224 IMG_1248 IMG_1250 IMG_1234 IMG_1251 IMG_1260 IMG_1280 IMG_1286 IMG_1287 IMG_1292 IMG_1293 IMG_1299 IMG_1303 IMG_1296

lkdh

