Hej alla!

Hade egentligen tänkt skriva igår men jag och Chema (den spanska utbytesstudenten) var tvungen att fylla i en massa papper och det tog flera timmar…

Jag har i alla fall nu gått en hel vecka i skolan, plus två dagar förra veckan. Än så länge har det gått bra, har inte fått så många vänner på mina lektioner för man måste jobba stenhårt och efter lektionerna har man inte tid att stå och prata heller för man har 4 minuter på sig att ta sig till nästa lektion. Jag har fått några vänner i Yearbook som jag äter lunch med och sen på Algebra 2 har jag fått några också, de ställer så himla konstiga frågor haha… Fick till exempel frågan om vi har kyckling i Sverige, sen fick jag en fråga om vi hade musik i Sverige haha.. De flesta vänner jag har fått är med i cheerleading laget, dock så står vi inte varandra så nära så att vi umgås efter skolan eller träningen men det kommer nog snart.

Cheerleadingen går jättebra, jag har fått lära mig en massa ramsor och en massa olika stunt (lyft). Jag är bas, alltså är jag den som lyfter en person. Det svåraste jag gjort är en one man, bild finns nedanför (inte på mig, hittade den på google). I måndags så hade vi tumbling lektion (handvolt, video finns nedanför) och det var väldigt svårt men även riktigt kul, jag längtar tills jag kan göra en! Vi har vår första match nästa torsdag, det är volleyboll som vi ska heja på, sen nästa fredag så har vi vår första fotball match! Är så taggad! Dock så har vi inte fått några uniformer än, och det kommer vi inte få på ett litet tag, just nu så har vi ett par baby blå shorts och en t-shirt.

Förra helgen så var vi uppe i bergen och det var så roligt och utsikten var helt otrolig!! Jag tänkte göra ett separat inlägg i morgon med bara en massa bilder från våran tur uppe i bergen.

Idag så var vi uppe i Estes Park det var samma där, utsikten var helt otrolig. I Estes Park så finns även hotellet där de filmade The Shining och Dum och dummare!! Vi var och kollade i det, det var så himla coolt! Tänkte göra samma här, alltså att göra ett separat inlägg med bara en massa bilder.

Homecoming är snart också! Det är den 20 september, väldigt tidigt!! Så jag ska höra med Caitlin och Lexi som är några från skolan, det är dom jag kommit närmast just nu, i alla fall så ska jag höra med dom någon dag om de har lust att dra och kolla på klänningar! 😀 Temat för dansen är Let it go/ Frozen!!! Tror det kommer bli asgrymt asså! Är så himla taggad!

Jag har inte direkt något mer att skriva om, men är det något ni undrar över så är det bara att höra av er.

Ha det bra!! 🙂

Cheerleading schema träning, matcher och tävlingar

IMG_1535 IMG_1536 IMG_1537

 

Tumbling

One man stunt (jag är då den som ska vara underst)

IMG_1484

 

Mitt schema i skolan

IMG_1539

 

lkdh

