Hej Hej, nu var det ett tag sedan! Har haft så himla mycket att göra, så har inte direkt haft tid att skriva. Idag så har jag dock inga läxor så jag kände att det var dags att sätta mig och skriva ner allt som har hänt. Tro mig, det har hänt mycket! Jag har ändrat mitt schema, varit sjuk, skadat mig, varit på en födelsedagsmiddag för en kompis där jag också fick åka limo, vi har haft homecoming (kommer ta ett separat inlägg om de), börjat med koreografin i cheerleading för om 4 veckor har vi vår första tävling, jag har också varit på bio för första gången här i USA, har gjort naglar, varit hos frisören och en massa annat kul har hänt.

Skolan går bra, jag har fått en massa vänner och alla är verkligen super snälla! Jag bytte schema efter cirka 3 veckor av skola, jag tog bort kemin på grund av att jag kände att jag ville fokusera mest på matten. Jag bytte till TA som betyder Teacher Assistant, alltså lärarassistent. Det ända jag gör är att kopiera lite papper ibland och göra ärenden för läraren. Dock så är det inte ofta jag har något att göra så för det mesta så sitter jag i ett litet hörn och gör läxor om jag har några och om jag inte har det så läser jag. Jag är verkligen super nöjd med mitt schema nu, det är bara matten som jag har där jag behöver plugga som tusan. Personerna i min matteklass är så underbara, för första gången i mitt liv så tycker jag att mattelektionerna är roliga, jag har en bra lärare och som sagt, snälla och roliga klasskompisar som alltid får mig att skratta.

För några veckor sedan så hade jag halsfluss, öroninfektion och en förkylning, och det var riktigt bra timing, för dagen efter jag varit hos doktorn för att på antibiotika så hade vi koreografi från 9-20… Jag gick även fast jag var sjuk för jag kunde ju inte missa det. Dock så fick jag åka hem vid 3 tiden för då mådde jag så dåligt att jag knappt kunde stå upp. Dagen efter de så hade jag och min värdmamma True Blood marathon, riktigt mysigt var de!

Hade även en tjejdag med min värdmamma en helg, vi gick på bio först och då såg vi Let’s be cops och om ni inte har sett den så rekommenderar jag den stark för den var riktigt rolig! Efter de så åkte vi och shoppade! Vi åkte till Flat Iron Mall, och det är mitt favorit köpcenter! Det har allt från Victoria’s secret till Yankee candle store. Det har även en halloween butik som har allt!! Jag har köpt två halloween dräkter, en som jag ska ha på halloween och så köpte jag en som jag hade förra veckan till skolan när vi hade spirit week inför homecoming. Älskar den butiken, det finns så coola halloween dräkter där! Är så himla taggad inför halloween, det är ungefär en månad kvar!

Förra veckan så åkte jag och gjorde naglar, blev riktigt nöjd, sen åkte vi till JC Pennys som är en frisörsalong. Ville få bort min utväxt och tunna ut håret. Jag ville ju se så bra ut som möjligt på homecoming dansen som var förra helgen.

Förra onsdagen så var jag bjuden på Jessica’s födelsedagsmiddag. Jessica är en utav våra kaptener i cheerleadinglaget och hon är så himla rolig! Vi åkte först till hennes hus och bytte om sen åkte jag, Jessica och hennes bror till hennes mormor där vi mötte upp resten utav hennes familj och hennes pojkvän plus familj och vi alla åkte limousin till en italiensk resturang i Denver och maten där var helt underbar!! Vi var hemma runt midnatt och snacka om att jag och Jessica var trötta dagen efter! Det var en riktigt rolig kväll och hennes familj är så snälla och roliga.

En annan sak som hände förra veckan var att jag stukade min handled när vi stuntade under cheer. Det var också bra taiming eftersom att det var homecoming förra veckan och vi hade ett uppträdande med dansarna under halvlek på football matchen, där vi hade två lyft… Det gick dock jättebra, jag gjorde bra ifrån mig även fast min handled gjorde ont som in i.

Vi har även börjat mer koreografin inför tävligen i slutet av oktober, den är nästan färdig! Den är svår, vi har en massa svårta stunt som vi ska klara av men jag vet att vi kommer klara det! Är så himla taggad inför att tävla! Första tävlingen är för några skolor i detta distriktet och om vi kommer i topp 3 så gå vi vidare till State som är lag från hela Colorado, och om vi kommer i topp 15 så går vi vidare till Nationals som kommer vara på Disneyland i florida!! Då är det lag från hela USA som tävlar!! ÄR så himla taggad, jag hoppas verkligen vi kommer till Nationals!

Jag  fick även ett paket från mina föräldrar för någon vecka sedan, i paketet fanns ett par jeans, några tröjor, mina öronmuffar, en jacka, min onepiece och en MASSA godis!! Jag blev så oerhört lycklig när jag såg allt godis!!

Som ni kanske märker så trivs jag så oerhört bra här! Min värdfamilj är helt underbar! Det känns verkligen som att jag har två familjer! Alla underbara vänner jag fått! Jag kunde inte fått en bättre placering! Trodde aldrig att jag skulle få ett sånt här bra år! Tack vare alla vänner och min värdfamilj så har jag inte drabbats av någon hemlängtan än! Såklart saknar jag min familj där hemma och alla mina underbara vänner i Sverige, och självklart saknar jag min hund Wille, men jag går inte runt och deppar hela tiden för jag har alla mina vänner och min familj här som får mig att tänka på andra saker.

 

Det var allt jag hade att skriva om, och jag ska försöka att skriva oftare! Jag har bara fullt upp just nu, men jag ska försöka blogga varje helg! Kommer även lägga upp ett inlägg om homecoming där jag kommer förklara lite mer om vad det är och sånt!

 

Video på när jag Sirriah och Caitlin gjorde the one man, dock så har vi bytt stuntgrupp så vi gör inte de längre, nu gör vi ”normala” stunt saker. Video på vad en ”normal” stunt grupp gör och hur det ser ut är under den första, dock är det bara en random video jag tog ifrån youtube. Dock så var vi några utav de stunt dom gör i vår koreografi! 😀

Jag och min värdmamma innan bion.

IMG_1542

Jag beställde en medium dricka och den var STOOOOR!!

IMG_1543

Här kommer några bilder av mitt cheerleading lag! 😀

IMG_1577 IMG_1589 IMG_1590 IMG_1592 IMG_1593 IMG_1675

Bilder från när vi gjorde freedom walk för 9/11 och det var riktigt kallt, men vi fick gratis mat efteråt och varm choklad! 😀

IMG_1684

IMG_1685 IMG_1687 IMG_1688

Team dinner! 😀

IMG_1695 IMG_1697

Jag, Caitlin och Lexi när vi hade utflykt med Yearbook!

IMG_1674

Allt detta fick jag i paketet från mina föräldrar! 😀

IMG_1704

 

Nu ska jag sova! godnatt! 😀

lkdh

