Hej hej!
Tänkte ta och skriva ett inlägg om homecoming week och dansen 😀

Först och främst så vill jag bara förklara vad det är 😀
Homecoming är en årlig tradition i USA. Människor, städer, gymnasier och högskolor möts, vanligtvis i slutet av september eller början av oktober, för att välkomna tillbaka studenter. Den är byggd runt en central händelse, såsom en bankett och, oftast, en amerikansk football match. Det firas av skolor, verksamheten varierar kraftigt. Men de brukar bestå av en footballs match som spelas på hemmaplan, aktiviteter för studenter, en parad med skolans marching band och idrottslag, och kröningen av en Homecoming Queen och King. Dagen efter matchen så är det en skoldans. Under veckan så har man en så kallad spirit week med olika tema dagar för att peppa upp hela skålen inför den stora matchen. (För er som undrar, ja jag tog detta från wikipedia xD)

På måndagen så hade vi favorit team jersey day, där man skulle ha en favorit lagtröja, jag hade en broncos (Colorados footballs lag) dock så hade jag velat ha min NY Rangers hockeytröja men den var tyvärr i sverige… På tisdagen så hade vi favorit disney character, jag var rödluvan.  På onsdagen så vara det class color day, och eftersom att jag är junior så var vår färg grön så jag, Lexi och Caitlin hade fixat gröna boor (vet inte hur man stavar boa i plural xd) dock så hade jag min i ryggsäcken för den tappade massa fjädrar hela tiden. Torsdagen så hade vi Frozen day där man kunde klä ut sig till en karaktär i filmen eller bara ha på sig vinterkläder. Vårt tema för våran homecoming var Let it go/frozen så det var därför vi hade frozen day. Vi hade även ett ballon release på måndagen där vi alla fick varsin ballong och och på den skulle man skriva något man ville släppa taget om och sen skulle vi alla låta dom flyga iväg.
På fredag så hade vi rebel day där man har på sig skolans färger. Det är dock en tradition att cheerleaders har på sig en utav football killarnas tröjor så det var vad jag hade på mig den dagen. På fredag så hade vi knappt några lektioner, på morgonen så tränade vi på vår homecoming rutin som vi skulle visa upp i halvlek på kvällen, efter det drog jag till doktorn för att kolla min handled som jag tydligen hade stukat. När jag kom tillbaka så hade vi ”carnival” där vi hade olika bås eller vad man kallar de, och man fick göra en massa olika saker, som till exempel köpa cupcakes, lekar och en massa annat roligt. Efter detta så hade vi pep rally då hela skolan var i gympasalen och så gjorde vi några ramsor, dansarna dansade och en massa annat kul. Det var dock en väldigt hemsk sak som hände under vårar pep rally (enligt mig i alla fall). Rektorn ville att skolan utbytesstudenter skulle komma upp och presentera sig, det är två utbytesstudenter i år, jag och Chema. Så jag var alltså tvungen att presentera mig för HELA skolan! Jag trodde att jag skulle dö, gillar inte att prata inför folk. Efter detta så var det dags för skolans parad, detta var jätte kul, alla i mitt cheer lag satt på ett flak och gjorde en massa ramsor. Väldigt kul! När vi kom tillbaka till skolan så var det en pajätartävling och mitt lag hade tydligen anmält mig… Vi fick inte använda våra händer, så vi var tvungna att trycka ner hela ansiktet i pajen när tävlingen började. Jag vann tyvärr inte, kom typ sist haha. Efter detta så var det dags att göra sig i ordning för matchen.
Vi förlorade matchen, men vi fick årets första touchdown så det var ju i alla fall något.

På lördagen så var det dags för skoldansen. Jag gjorde mig i ordning hemma och sedan åkte jag hem till Caitlin där hon och Lexi väntade. Vi tog några bilder och sedan åkte vi till skolan. Dansen var rolig, dock så tycker jag att musiken var dålig, det var mest country musik och mexikansk musik. Den sista halvtimmen så var det bra musik så det var en ganska lyckad kväll. Mycket skratt och väldigt mycket dans.

Det var min homecoming, tog mig typ hundra år för att skriva detta inlägget men ni vet, bättre sent än aldrig va? 😀

Här kommer lite bilder från den veckan.

IMG_1729

Favorite team jersey day!

IMG_1731

Ballon release !

IMG_1770 Me and lexi

Carnival

IMG_1773

Innan matchen, tycker att min hatt är riktigt snygg.

IMG_1782

Caitlin, jag och Lexi innan dansen ❤

 

Det var allt just nu! ha det bra! 😀

lkdh

