Hej hej! Nu när det börjar närmare sig jul så har jag haft lite hemlängtan och jag är så tacksam över att jag har Elin att prata med för hon förstår verkligen vad jag går igenom eftersom att hon går igenom samma sak. Förra veckan så skypeade (eller hur det stavas) vi och vi var inne på ikea’s hemsida och kollade vad för mat dom sålde där, och när jag insåg att de sålde hushållsost så blev vi båda tårögda! Vet faktiskt inte vad jag hade gjort om jag inte hade haft henne och prata med, jag hade antagligen haft väldigt mycket hemlängtan. Jag har haft värsta längtan efter svensk mat så idag åkte jag och Wenona till IKEA!!! Jag var överlycklig när jag kom dit, det kändes faktiskt som om att jag åkte till Sverige för en stund. Jag köpte en massa värmeljus där för mitt rum är så himla kallt, sen köpte jag en massa mat, godis och JULMUST! Jag köpte knäckebröd, skorpor, köttbullar, flädersaft, svenska pannkakor, prinsesstårta, rabarberpaj, vaniljsås, gräddsås, lussebullar, gifflar, pepparkaksdeg, kalles kaviar, marabou mjölkchoklad, ikea choklad, ballerinakakor och singoalla, godis snögubbar, hushållsost, potatisgratäng, chokladkalender och dammsugare/punchrullar. Är så nöjd över allt jag köpt! Jag tog hem en liten del av Sverige och jag kände att jag behövde detta för att minska min hemlängtan. Man kan nog säga att hösten är över här, för den här veckan så har det verkligen börjat snöa och blivit kallt som tusan. Jag tyckte att svensk vinter var kall men det var innan jag upplevt colorado vinter! På morgonen så är det runt – 20 grader här och sen på eftermiddagen blir det varmare och då är det runt – 10 till – 15 grader istället. Men det är väldigt fint här när det är sol och snö. Är himla glad över att jag hamnade i colorado! 😀 Förra helgen så åkte jag fyrhjuling föresten, har inte gjort det på flera år. Det var jättekul, jag åkte bakom Burt och han körde jättefort! Så himla roligt!! Vi har fått snö nu så jag får vänta tills den försvinner innan jag kan testa och köra. Kommer antagligen köra som en kärring men men, det är kul ändå! 😀 Vi har haft en massa drama i mitt cheer lag också, det gick så långt så att rektorn fick lägga sig i. Han var jättesur oh besviken på oss alla och han hade skrivit ett nytt kontrakt som vi var tvungna att följa, typ att vi inte fick vara med i något slagsmål i eller utanför skolan, vi måste ha bra betyg alltså inga F eller 2 eller fler D. Han skojade inte heller, i torsdags så tvingade han 3 tjejer att sluta pågrund av deras betyg, en utav dom var Caitlin som är en utav mina bästa vänner här. Tyckte så synd om henne, hon älskar cheer så himla mycket och hon fick lida för någon annans misstag. Hon har aldrig varit inblandad i något drama överhuvudtaget och ändå så gick det ut över henne. Två andra tjejer har blivit suspended från cheer (de får alltså inte gå till några träningar förens efter thanksgiving) på grund av att de var uppkäftiga mot en lärare, och eftersom att rektorn typ hatar alla cheerleaders nu så blev dom suspended. Vi är alltså 5 mindre i vårt lag just nu och har blivit tvungna att ändra våra stuntgrupper och hela våran rutin inför state som är tävlingen som kommer avgöra om vi kan göra nationals i florida i februari. Vi får se hur det kommer gå, jag hoppas att vi går vidare till nationals! 😀 Har inte så mycket mer att skriva om, detta är allt som har hänt hittills så ni får ha det bra så länge! 😀 IMG_2132  (gammal bild av Ikea som jag tog efter en bortamatch) IMG_2284IMG_2285IMG_2286 IMG_2287IMG_2288 IMG_2289IMG_2290 IMG_2291IMG_2292 IMG_2293 IMG_2294 IMG_2295 IMG_2296 IMG_2297 IMG_2298 IMG_2247   lkdh

